background - Recenze: Resident Evil: Poslední Kapitola
Recenze: Resident Evil: Poslední Kapitola

27. 01. 2017
Albert Řepka
0 obrázků
6 min čtení

Je to tady. Po patnácti letech se filmová série podle stejnojmené oblíbené herní série dostala do finále. Je ale ještě o co stát?

Nebudu chodit kolem horké kaše. Ano, je o co stát! Tentokrát se to konečně povedlo a po nemastné neslané pětce a čtyřce přichází finále, které sérii rozhodně ostudu neudělá. Příběh začíná přesně tam, kde skončil pátý díl s podtitulem Odveta. Opět se setkáváme s Alice (Milla Jovovich), která se dostane k možnosti jednou provždy zničit T-Virus i jeho stvořitele, Umbrella Corporation. A to je přesně to, co vždy chtěla. Pomstít se jim.

Nejvíce film šlechtí to, že konečně dostáváme příběh, který opravdu sérii posouvá dopředu. To byl zásadní problém Afterlife i Vendety. Tam se děj vlastně jen skládal z věcí, které jsme už viděli v předešlých dílech. Tady se nám dostává zajímavé rozuzlení celé série a až na pár klišé to má i celkem originální zvraty.

Opět nechybí spousta akce a spousta starých i nových příšerek, které vyskakují úplně všude. Další velké plus je žánrový posun. Ano, jde samozřejmě o akčí výplach, kde se řežou zombíci jak na běžícím páse, ale jsou i pasáže, kde skutečně pocítíte, že jde vlastně i o hororový film. Oproti minule přibylo i více krvavých scén a díky tomu film nepůsobí tak sterilně.

Verdikt

Resident Evil: Poslední Kapitola patří rozhodně mezi ty povedenější díly série a některé scény se vám dokonce vrejí do paměti. Pokud bych je řadil od nejlepší po nejhorší byla by tato část druhá, hned za prvním dílem. Jde vidět, že se režisér Paul W.S. Anderson poučil z chyb minulých a z finále udělal neskutečnou jízdu, která se fanouškům této série bude líbit. Pro ty ostatní to bude alespoň snesitelná zábava.

8/10

Líbí se vám tato série?

Ano