background - Recenze Star Wars! Síla se probudila!
Recenze Star Wars! Síla se probudila!

Recenze Star Wars! Síla se probudila!

17. 12. 2015
Jakub Jandát
5 obrázků
8 min čtení

Čtvrtek 17. prosince 2015 00:01 hodin, pro mnohé milovníky této kultovní série je toto datum důležitější než 17. listopadu, protože toto je datum a čas první premiéry filmu Star Wars s podtitulem Síla se probouzí v našich kinech. Samozřejmě ani já jsem si to nemohl nechat ujít a tak Vám poskytnu rozbor tohoto úchvatného počinu z ruk režíséra J. J. Abramse.

Na začátek musím říci že jsem od filmu čekal hodně, a hodně jsem i dostal. Bohužel ale z filmu vyprchal nádech mystiky jako v předešlých dílech. Na filmu šlo poznat, že je udělaný pro širokou veřejnost, a tak se film nevyhnul takovým "teenargeským" hláškám v momentě, kdy se hrdinové rozhodnou přestat utíkat, a řeknou si "Nesmíme se jich bát, to oni by se měli bát" apod. Z filmu vymizeli smysluplné věty ala mistr Yoda, nad kterými se člověk někdy i musel zamyslet. Tento díl se příliš nesoustředí na "Sílu" jako takovou, ale snaží se vytvořit most mezi předchozími díly a tímto dílem. Ve filmu se objevuje spousta nových hrdinů, převážně pak dívka a její černošský nápadník (pro případ spoillerů se vyhnu jménům). Dočkáme se však dobře známého Han Sola (Harrison Ford), a po jeho boku se následně objeví i dnes už armádní důstojnice Leia Organa (Carrie Fisher). A nesmíme samozřejmě zapomenout na krátce ukázaného Luka Skywalkera (Mark Hamill). Následně se ke skupince 2 robotů (C - 3PO, R2 D2) připojil také neméně roztomilý robůtek BB - 8, který jde hrdě po stopách R2 D2 a také se stavá pašerákem vojenských plánů a map.

A abych film převážně nekritizoval tak tady trocha chvály. Režiséru i celému štábu se povedlo vskutku veledílo, jedná se zatím o "první" (sedmý) díl ale můžu říci, že se jedná o slušný náběh na vyrovnání úspěchů předešlých dílů. Nové technologie efektů dodávají filmu mnohem reálnější a monumentálnější nádech. Film se opravdu povedl, a tak jedinou větší výtkou z mojí strany je vyhýbání se "Síle". Doufám že v nadcházejících dílech tomu bude jinak. A co vy? Viděli jste už nový díl Star Wars? Jestli ano, tak jak se vám líbil? (Anketa níže) Nechť Vás provází Síla!

HD Trailer

Zdroj: Vlastní prožitek, iDnes.cz

Líbil se Vám nový díl Star Wars?